قیمت مناسب کانکس و ساختمان ها پیش ساخته
نوشته شده توسط : meysam

هدف از نوشتن این مقاله مقایسه خانه های پیش ساخته و کانکس است.لذا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد خانه های پیش ساخته و کانکس می توانید در ادامه با ما همراه باشید.

امروزه اکثریت افراد به دنبال سازه هایی هستند که علاوه بر اینکه از استحکام و دوام خوبی برخوردار باشد قیمت مقرون به صرفه ای هم داشته باشند. کانکس یا خانه های پیش ساخته دو نمونه از سازه هایی هستند که نه تنها استحکام و مقاومت خوبی دارند بلکه هزینه آنها نسبت به سایر سازه ها کمتر است و با مزیت های منحصر به فردی که دارند توانسته اند طرفداران زیادی را به خود اختصاص دهند.در این مقاله قصد داریم به تفاوت های عمده بین خانه های پیش ساخته و کانکس ها بپردازیم .در ادامه با همراه باشید.

 

تعریف خانه پیش ساخته
خانه هایی که تمامی اجزای آنها براساس ابعاد مشخصی در کارخانه ساخته می شود و به منظور نصب به مکان مورد نظر منتقل می شود، خانه پیش ساخته گفته می شود.لازم به ذکر است که نصب خانه های پیش ساخته در کمترین زمان ممکن انجام می شود و قابلیت جابه جایی هم یکی از نکات مثبتی است که می توان در مورد خانه های پیش ساخته اشاره کرد که به راحتی می توانید این سازه ها را به مکان های دیگر جا به جا نمایید.

تفاوت کانکس با خانه پیش ساخته
اگرچه کانکس را هم می توان نوعی خانه پیش ساخته در نظر گرفت اما کانکس و خانه پیش ساخته از نظر فنی و ساختار با یکدیگر بسیار متفاوت هستند.در ادامه قصد داریم در مورد تفاوت هایی عمده ای که بین خانه پیش ساخته و کانکس وجود دارد بپردازیم.

از لحاظ نوع سازه
کانکس را می توان نوعی خانه پیش ساخته در نظر گرفت.اما بایستی بدانید که خانه های پیش ساخته از نظر نوع سازه به دو دسته کلی تقیسم بندی می شوند.

خانه های ماژولار
این دسته از خانه ها، خانه هایی هستند که تمامی اجزا و قطعات آنها در کارخانه تولید میشوند و بعد از این مرحله به مکان مورد نظر برده شده و نصب و مونتاژ این قطعات در مکان مورد نظر صورت می گیرد.

کانکس یا کاروان
کانکس ها، سازه هایی هستند که شباهت بسیار زیادی به خانه دارند و به طور کامل در کارخانه تولید می شوند و به محل مورد نطر انتقال پیدا کرده و بعد از این مرحله به مکان مورد نظر انتقال پیدا می کنند.

جنس و متریال به کار رفته در ساخت
مواد و متریالی که برای ساخت کانکس و خانه های پیش ساخته به کار می رود با یکدیگر متفاوت هستند. در خانه های پیش ساخته تنوع بیشتری در مواد و متریال به کار رفته وجود دارد و این مزیتی بسیار عالی محسوب می شود.عمدتا از مصالح پیش ساخته ای به نام ساندویچ پانل برای ساخت کانکس استفاده می شود که البته ساندویچ پانل ها انواع مختلفی دارند و بر حسب مکانی که قرار است با این مصالح پوشش داده شود می توان از ساندویچ پانل پلی یورتان، ساندویچ پانل آلوزینک، ساندویچ پانل پلی استایرن می توان بهره گرفت.این در حالی است که خانه های پیش ساخته با مواد متفاوتی ساخته می شوند. بتن های پیش ساخته، ورق های lSF، یو پی وی سی و انواع مختلف چوب متریالی هستند که به منظور پوشش دهی خانه پیش ساخته مورد استفاده قرار می گیرند که بسته به اینکه می خواهید خانه ی پیش ساخه شما چه کیفیتی داشته باشد هر کدام از متریال ذکر شده قابل استفاده هستند.

از نظر کاربرد
کانکس و خانه های پیش ساخته از نظر کاربرد با یکدیگر متفاوت هستند.خانه های پیش ساخته صرفا کاربرد مسکونی دارد و به دلیل مواد و متریالی که برای ساخت آن استفاده می شود کاربری دیگری ندارد.کانکس ها سازه های پیش ساخته ای هستند که از مواد و متریال سبک برای ساخت آنها استفاده می شود و علاوه بر اینکه می توان از آن برای اسکان استفاده نمود می توان از آنها برای راه اندازی کسب و کار و سایر وارد استفاده نمود.

وزن هر سازه
وزن سازه هایی مانند کانکس و خانه پیش ساخته به دلیل متریال و موادی که وزن مختلفی دارند متفاوت می باشد.همانطور که می دانیم برای کانکس ها از مواد و متریال سبک بهره گرفته می شود در نتیجه این نوع سازه ها از وزن سبکی برخوردار خواهند بود.در مقابل برای ساخت خانه های پیش ساخته به دلیل اینکه از متریالی مانند بتن استفاده می شود و با توجه به این موضوع که بتن جز مصالحی است که در مقایسه با سایر مصالح از وزن بیشتری برخوردار هستند در نتیجه وزن خانه های پیش ساخته نسبت به سازه های دیگر بیشتر خواهد بود.

قابلیت جابه جایی
کانکس ها سازه هایی هستند که به صورت قطعات متصل شده به محل مورد نظر منتقل می شوند و حمل و جابه جایی آنها بسیار راحت است و به راحتی می توانید این سازه را به هر مکانی که بخواهید انتقال دهید. اما خانه های پیش ساخته از مواد و متریال سنگین ساخته شده است و بعد از اینکه به محل مورد نظر منتقل می شوند دیگر امکان جابه جایی آنها وجود ندارد.خانه های پیش ساخته را می توان به نحوی ساخت که قابل جابه جایی باشند که البته در این حالت جدا کردن تمامی قطعات به هم متصل شده نیازمند نیروی انسانی متخصص است و این امر کاری دشوار است.

مدت زمان لازم برای ساخت و نصب
یکی از تفاوت های کانکس و خانه پیش ساخته به مدت زمانی مربوط است که برای نصب و اجرای آنها طول می کشد.کانکس سازه هایی هستند که قطعات آن به صورت آماده به محل مورد نظر برده می شود و اتصال این قطعات در محل مورد نظر صورت می گیرد. نصب و مونتاژ قطعات کانکس در کمترین زمان ممکن انجام می شود و برای آن دسته از افرادی که به دنبال سازه های هستند که در سریعترین زمان آماده شوند کانکس بهترین گزینه است.

در مقابل نصب خانه های پیش ساخته به دلیل اینکه از مواد و متریالی مانند بتن برای ساخت آنها استفاده می شود زمان زیادی لازم است. البته خانه های پیش ساخته از دوام و مقاومت بیشتری نسبت به سازه های دیگر برخوردار هستند اما به دلیل اینکه برای نصب آن زمان زیادی نیاز است برای آن دسته از افرادی که میخواهند سازه ای در کوتاهترین زمان ممکن داشته باشد گزینه بسیار خوبی است.

طول عمر
اگر بخواهیم خانه های پیش ساخته را از نظر طول عمر با یکدیگر بررسی نماییم می توان گفت خانه های پیش ساخته به دلیل اینکه از مصالحی با دوام بالا مانند بتن ساخته شده است در مقایسه با کانکس دارای استحکام و دوام بیشتری هستند.لذا می توان گفت اگر به دنبال سازه های با دوام و مقاومت بالا هستند خانه های پیش ساخته و اگر استحکام برای شما اهمیت چندانی ندارد به شما توصیه می شود از کانکس استفاده نمایید.

قیمت
فاکتورهای متفاوتی تعیین کننده هزینه ی خانه پیش ساخته و کانکس هستند و نمی توان برای این دو سازه قیمت مشخصی در نظر گرفت. اما اگر بخواهیم این دو سازه را از نظر قیمت با یکدیگر بررسی نماییم باید گفت کانکس سازه های هستند که در مقایسه با خانه های پیش ساخته هزینه کمتری دارد. و این به دلیل متریالی است که برای ساخت آنها استفاده می شود به عنوان مثال برای خانه های پیش ساخته از متریالی مانند بتن استفاده می شود که وزن سازه را سنگین تر می کند و بدیهی است که هزینه آن بیشتر می شود.
در این مقاله سعی شده است به طور کامل تفاوت های عمده بین خانه های پیش ساخته و کانکس را به صورت دقیق در اختیار شما قرار دهیم که با در نظر گرفتن این فاکتورها امیدوار هستیم که بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

 

مشاهده سایت پانل ماموت و قیمت محصولات

منبع : پانل ماموت





:: برچسب‌ها: ساندویچ پانل , سردخانه , ساندویچ پانل سردخانه ای , ساندویچ پانل دیواری , ساندویچ پانل سقفی , ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: